Объявление
public static void Label(Rect position, string text);public static void Label(Rect position, Texture image);
public static void Label(Rect position, GUIContent content);
public static void Label(Rect position, string text, GUIStyle style);
public static void Label(Rect position, Texture image, GUIStyle style);
public static void Label(Rect position, GUIContent content, GUIStyle style);
Параметры
position | Прямоугольник на экране для использования в качестве метки. |
text | Текст для отображения на этикетке. |
image | Текстура для отображения на этикетке. |
content | Текст, изображение и всплывающая подсказка для этого ярлыка. |
style | Используемый стиль. Если его не указать, используется стиль label из текущего GUISkin. |
Описание
Make a text or texture label on screen.
Labels have no user interaction, do not catch mouse clicks and are always rendered in normal style. If you want to make a control that responds visually to user input, use a Box control.
Example: Draw the classic Hello World! string:

using UnityEngine;
using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
void OnGUI()
{
GUI.Label(new Rect(10, 10, 100, 20), "Hello World!");
}
}
Example: Draw a texture on-screen. Labels are also used to display textures, instead of a string, simply pass in a texture:

using UnityEngine;
using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
public Texture2D textureToDisplay;
void OnGUI()
{
GUI.Label(new Rect(10, 40, textureToDisplay.width, textureToDisplay.height), textureToDisplay);
}
}