Описание
OnControllerColliderHit вызывается, когда контроллер сталкивается с коллайдером при выполнении Move.
Это можно использовать для толкания объектов, когда они сталкиваются с персонажем.
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
// this script pushes all rigidbodies that the character touches
float pushPower = 2.0f;
void OnControllerColliderHit(ControllerColliderHit hit)
{
Rigidbody body = hit.collider.attachedRigidbody;
// no rigidbody
if (body == null || body.isKinematic)
{
return;
}
// We dont want to push objects below us
if (hit.moveDirection.y < -0.3)
{
return;
}
// Calculate push direction from move direction,
// we only push objects to the sides never up and down
Vector3 pushDir = new Vector3(hit.moveDirection.x, 0, hit.moveDirection.z);
// If you know how fast your character is trying to move,
// then you can also multiply the push velocity by that.
// Apply the push
body.velocity = pushDir * pushPower;
}
}