public bool loop;
Описание
Зацикливается ли аудиоклип?
Возвратите или задайте, будет ли аудиоклип воспроизводиться повторно после его окончания или нет. Отключите зацикливание на воспроизводимом AudioSource, чтобы остановить звук после окончания текущего цикла. В компоненте AudioSource есть флажок, который позволяет включать или отключать зацикливание без кода.
//Create an empty GameObject and attach this script
//Attach an AudioSource component. (Click on the GameObject, go to its Inspector and click Add ComponentButton. Go to Audio>Audio Source)
//Attach an Audio clip in the AudioClip field of the AudioSource
//Create a Button (Create>UI>Button) and a Toggle (Create>UI>Toggle). Attach these in the Inspector of your GameObject.
//This script allows you to toggle the loop of a sound on or off
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
public class AudioSourceLoop : MonoBehaviour
{
AudioSource m_AudioSource;
public Toggle m_Toggle;
public Button m_Button;
void Start()
{
//Fetch the AudioSource component of the GameObject (make sure there is one in the Inspector)
m_AudioSource = GetComponent<AudioSource>();
//Stop the Audio playing
m_AudioSource.Stop();
//Call the PlayButton function when you click this Button
m_Button.onClick.AddListener(PlayButton);
}
void Update()
{
//Turn the loop on and off depending on the Toggle status
m_AudioSource.loop = m_Toggle.isOn;
}
//This plays the Audio clip when you press the Button
void PlayButton()
{
m_AudioSource.Play();
}
}