public static bool enabled;
Описание
Включен ли графический интерфейс?
Установите для этого значения значение false, чтобы отключить все взаимодействия с графическим интерфейсом. Все элементы управления будут отображаться полупрозрачно и не будут реагировать на действия пользователя.

using UnityEngine;
using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
// The value tracking whether or not the extended options can be toggled.
public bool allOptions = true;
// The 2 extended options.
public bool extended1 = true;
public bool extended2 = true;
void OnGUI()
{
// Make a toggle control that allows the user to edit some extended options.
allOptions = GUI.Toggle(new Rect(0, 0, 150, 20), allOptions, "Edit All Options");
// Assign the value of it to the GUI.enabled - if the checkbox above
// is disabled, so will these GUI elements be
GUI.enabled = allOptions;
// These two controls will only be enabled if the button above is on.
extended1 = GUI.Toggle(new Rect(20, 20, 130, 20), extended1, "Extended Option 1");
extended2 = GUI.Toggle(new Rect(20, 40, 130, 20), extended2, "Extended Option 2");
// We're done with the conditional block, so make GUI code be enabled again.
GUI.enabled = true;
// Make an Ok button
if (GUI.Button(new Rect(0, 60, 150, 20), "Ok"))
{
print("user clicked ok");
}
}
}