Описание
Заморозить движение по оси Y.
//В этом примере показано, как RigidbodyConstraints используется для фиксации положения и поворота жесткого тела по оси Y при запуске .
//Это также показывает, что происходит, когда эти ограничения удаляются, когда вы нажимаете клавишу пробела
// Прикрепите это к GameObject с Rigidbody, чтобы увидеть его в действии
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
Rigidbody m_Rigidbody;
Vector3 m_YAxis;
void Start()
{
m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody>();
//This locks the RigidBody so that it does not move or rotate in the y axis (can be seen in Inspector).
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.FreezePositionY | RigidbodyConstraints.FreezeRotationY;
//Set up vector for moving the Rigidbody in the y axis
m_YAxis = new Vector3(0, 5, 0);
}
void Update()
{
//Press space to remove the constraints on the RigidBody
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
//Remove all constraints
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.None;
}
//Press the up arrow key to move positively in the y axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
{
//If the constraints are removed, the Rigidbody moves along the y axis
//If the constraints are there, no movement occurs
m_Rigidbody.velocity = m_YAxis;
}
//Press the down arrow key to move negatively in the y axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.DownArrow))
{
m_Rigidbody.velocity = -m_YAxis;
}
}
}