Описание
Заморозить движение по оси Z.
//В этом примере показано, как RigidbodyConstraints используется для фиксации положения и поворота жесткого тела по оси Z при запуске .
//Это также показывает, что происходит, когда эти ограничения удаляются, когда вы нажимаете клавишу пробела
// Прикрепите это к GameObject с Rigidbody, чтобы увидеть его в действии
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
Rigidbody m_Rigidbody;
Vector3 m_ZAxis;
void Start()
{
m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody>();
//This locks the RigidBody so that it does not move or rotate in the z axis (can be seen in Inspector).
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.FreezePositionZ | RigidbodyConstraints.FreezeRotationZ;
//Set up vector for moving the Rigidbody in the z axis
m_ZAxis = new Vector3(0, 0, 5);
}
void Update()
{
//Press space to remove the constraints on the RigidBody
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
//Remove all constraints
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.None;
}
//Press the right arrow key to move positively in the z axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.RightArrow))
{
//If the constraints are removed, the Rigidbody moves along the z axis
//If the constraints are there, no movement occurs
m_Rigidbody.velocity = m_ZAxis;
}
//Press the left arrow key to move negatively in the z axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.LeftArrow))
{
m_Rigidbody.velocity = -m_ZAxis;
}
}
}