public float length;
Описание
Продолжительность аудиоклипа в секундах. (Только чтение)
//Присоедините компонент AudioSource к GameObject вместе с этим скриптом.
//Нажмите и перетащите или выберите аудиоклип в поле AudioClip в AudioSource.
// Щелкните и перетащите или выберите другой аудиоклип для поля «Audio Clip 2» в окне «Inspector».
//Этот скрипт переключается между двумя аудиоклипами и выводит каждую из их продолжительностей в консоль
//В Режиме воспроизведения нажмите клавишу пробела для переключения между аудиоклипами
using UnityEngine;
using UnityEngine.Audio;
public class AudioClipLengthExample : MonoBehaviour
{
//Make sure your GameObject has an AudioSource component first
AudioSource m_AudioSource;
//Make sure to set an Audio Clip in the AudioSource component
AudioClip m_AudioClip;
//Make sure you set an AudioClip in the Inspector window
public AudioClip m_AudioClip2;
void Start()
{
//Fetch the AudioSource from the GameObject
m_AudioSource = GetComponent<AudioSource>();
//Set the original AudioClip as this clip
m_AudioClip = m_AudioSource.clip;
//Output the current clip's length
Debug.Log("Audio clip length : " + m_AudioSource.clip.length);
}
void Update()
{
//Press this key to switch Audio Clips
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
SwitchAudio();
}
}
void SwitchAudio()
{
//If the current Audio clip is the original Audio clip, switch to the second clip
if (m_AudioSource.clip == m_AudioClip)
{
//Switch to the second clip
m_AudioSource.clip = m_AudioClip2;
//Play the second clip
m_AudioSource.Play();
}
//Otherwise, if the current Audio clip is the second clip, switch back
else if (m_AudioSource.clip == m_AudioClip2)
{
//Switch back to the original Audio clip
m_AudioSource.clip = m_AudioClip;
//Play the original clip
m_AudioSource.Play();
}
//Ouput the length of the current Audio clip
Debug.Log("Audio clip length : " + m_AudioSource.clip.length);
}
}