Мои Уведомления
Привет, !
Мой Аккаунт Мои Финансы Мои Подписки Мои Настройки Выход
Руководство API скрипты
public Vector3 startSize3D;

Описание

Переопределить исходный 3D-размер частиц, испускаемых этой системой.

Смотрите так же: ParticleSystem.Particle.startSize3D.

using UnityEngine; // In this example we have a ParticleSystem emitting small particles; we then emit and override the size every 2 seconds. public class ExampleClass : MonoBehaviour { private ParticleSystem system; void Start() { // A simple particle material with no texture. Material particleMaterial = new Material(Shader.Find("Particles/Standard Unlit")); // Create a ParticleSystem. var go = new GameObject("ParticleSystem"); go.transform.Rotate(-90, 0, 0); // Rotate so the system emits upwards. system = go.AddComponent<ParticleSystem>(); go.GetComponent<ParticleSystemRenderer>().material = particleMaterial; var mainModule = system.main; mainModule.startSizeXMultiplier = 0.2f; mainModule.startSizeYMultiplier = 0.2f; mainModule.startSizeZMultiplier = 0.2f; mainModule.startSize3D = true; // Every 2 seconds we will emit. InvokeRepeating("DoEmit", 2.0f, 2.0f); } void DoEmit() { // Any parameters we assign in emitParams will override the current system's when we call Emit. // Here we will override the size. All other parameters will use the behavior defined in the Inspector. var emitParams = new ParticleSystem.EmitParams(); emitParams.startSize3D = new Vector3(0.5f, 0.1f, 0.0f); system.Emit(emitParams, 10); } }
Вы можете отблагодарить автора, за перевод документации на русский язык. ₽ Спасибо
API скрипты 2021.3