public bool isTrigger;
Описание
Является ли коллайдер триггером?
Триггер не регистрирует столкновение с входящим Rigidbody. Вместо этого он отправляет OnTriggerEnter, OnTriggerExit и OnTriggerStay сообщение, когда твердое тело входит или выходит из триггерного объема.
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
Collider m_ObjectCollider;
void Start()
{
//Fetch the GameObject's Collider (make sure they have a Collider component)
m_ObjectCollider = GetComponent<Collider>();
//Here the GameObject's Collider is not a trigger
m_ObjectCollider.isTrigger = false;
//Output whether the Collider is a trigger type Collider or not
Debug.Log("Trigger On : " + m_ObjectCollider.isTrigger);
}
void OnMouseDown()
{
//GameObject's Collider is now a trigger Collider when the GameObject is clicked. It now acts as a trigger
m_ObjectCollider.isTrigger = true;
//Output to console the GameObject’s trigger state
Debug.Log("Trigger On : " + m_ObjectCollider.isTrigger);
}
}