Объявление
public static float Clamp01(float value);Описание
Зажимает значение между 0 и 1 и возвращает значение.
Если значение отрицательное, возвращается ноль. Если значение больше единицы, возвращается единица.
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
// Set the position of the transform to be that of the time
// but never less than 0 or more than 1
void Update()
{
transform.position = new Vector3(Mathf.Clamp01(Time.time), 0, 0);
}
}
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
// Print a random number every second. This number is chosen over a
// range from startValue to endValue. The random number is clamped
// to between zero and one by Clamp01().
public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
public float startValue = -0.5f;
public float endValue = 1.5f;
private float timeCount = 0.0f;
void FixedUpdate()
{
timeCount += Time.deltaTime;
if (timeCount > 1.0f)
{
float result = Random.value;
result = result * (endValue - startValue);
result = result + startValue;
float clampValue = Mathf.Clamp01(result);
Debug.Log("value: " + result.ToString("F3") + " result: " + clampValue.ToString("F3"));
timeCount = 0.0f;
}
}
}