Описание
Заморозить движение по оси X.
//В этом примере показано, как RigidbodyConstraints используется для фиксации положения и поворота Rigidbody по оси x при запуске .
//Это также показывает, что происходит, когда эти ограничения удаляются, когда вы нажимаете клавишу пробела
// Прикрепите это к GameObject с Rigidbody, чтобы увидеть его в действии
using UnityEngine;
public class Example : MonoBehaviour
{
Rigidbody m_Rigidbody;
Vector3 m_XAxis;
void Start()
{
m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody>();
//This locks the RigidBody so that it does not move or rotate in the x axis (can be seen in Inspector).
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.FreezePositionX | RigidbodyConstraints.FreezeRotationX;
//Set up vector for moving the Rigidbody in the x axis
m_XAxis = new Vector3(5, 0, 0);
}
void Update()
{
//Press space to remove the constraints on the RigidBody
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
//Remove all constraints
m_Rigidbody.constraints = RigidbodyConstraints.None;
}
//Press the right arrow key to move positively in the x axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.RightArrow))
{
//If the constraints are removed, the Rigidbody moves along the x axis
//If the constraints are there, no movement occurs
m_Rigidbody.velocity = m_XAxis;
}
//Press the left arrow key to move negatively in the x axis if the constraints are removed
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.LeftArrow))
{
m_Rigidbody.velocity = -m_XAxis;
}
}
}