Мои Уведомления
Привет, !
Мой Аккаунт Мои Финансы Мои Подписки Мои Настройки Выход
Руководство API скрипты

FilterMode

перечисления

Описание

Режим фильтрации текстур. Соответствует настройкам в инспекторе текстур.

Смотрите так же: Texture.filterMode, texture assets.

//This script changes the filter mode of your Texture you attach when you press the space key in Play Mode. It switches between Point, Bilinear and Trilinear filter modes. //Attach this script to a GameObject //Click on the GameObject and attach a Texture to the My Texture field in the Inspector. //Apply the Texture to GameObjects (click and drag the Texture onto a GameObject in Editor mode) in your Scene to see it change modes in-game.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour { //Remember to assign a Texture in the Inspector window to ensure this works public Texture m_MyTexture;

void Update() { //Press the space key to switch between Filter Modes if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { //Switch the Texture's Filter Mode m_MyTexture.filterMode = SwitchFilterModes(); //Output the current Filter Mode to the console Debug.Log("Filter mode : " + m_MyTexture.filterMode); } }

//Switch between Filter Modes when the user clicks the ButtonFilterMode SwitchFilterModes() { //Switch the Filter Mode of the Texture when user clicks the Button switch (m_MyTexture.filterMode) { //If the FilterMode is currently Bilinear, switch it to Point on the Button click case FilterMode.Bilinear: m_MyTexture.filterMode = FilterMode.Point; break;

//If the FilterMode is currently Point, switch it to Trilinear on the Button click case FilterMode.Point: m_MyTexture.filterMode = FilterMode.Trilinear; break;

//If the FilterMode is currently Trilinear, switch it to Bilinear on the Button click case FilterMode.Trilinear: m_MyTexture.filterMode = FilterMode.Bilinear; break; } //Return the new TextureFilterMode return m_MyTexture.filterMode; } }

Свойства

Point Фильтрация точек - пиксели текстуры становятся блочными вблизи.
Bilinear Билинейная фильтрация - выборки текстур усредняются.
Trilinear Трилинейная фильтрация — выборки текстур усредняются, а также смешиваются между уровнями MIP-карт.
Вы можете отблагодарить автора, за перевод документации на русский язык. ₽ Спасибо
API скрипты 2021.3